2015. május 24.

Paleo csokis-banános diótorta

Saci szülinapjára valami különlegességet szerettem volna sütni. Ami nekem már különleges az egy paleo torta receptje lett, amit Pocak Panna Paleo konyhájában olvastam. Sok esetben külső alapján döntök ha desszertről van szó. Szerintem a sütik/torták esetében fontos hogy "jól nézzen ki" a csuda. Persze most túl sok időm nem volt ezért az egyszerűségre is törekedtem. Tavaly Saci epres tortájának is nagy sikere volt. De most valami extra dolgot szerettem volna. Például még ez előtt sosem sütöttem liszt nélküli tortát tehát ez extrának számít.
Az eredmény pedig mennyei, KÖNNYŰ(!) és finom. ;)
Érdemes kipróbálni!


Hozzávalók:

4 tojás
200 g darált dió
2 ek víz
1/2 tk szódabikarbóna
150 g puha vaj 
3 érett banán 
50 g étcsokoládé (min. 70%)
szeletelt mandula


A tojás sárgáját és fehérjét külön habbá verjük 1-1 evőkanál vízzel.
A sárgáját óvatosan beleforgatjuk a fehérjébe
A szódabikarbónával összekevert darált dió is a tojásos habba forgatjuk.
18 cm-es tortaformát sütőpapírral kibélelünk, és a masszát bele öntjük.
160 fokon kb. 25 perc alatt készre sütjük, majd rácson hagyjuk teljesen kihűlni.
Addig elkészítjük a banános masszát, a puha vajat habbá verjük, és az érett banánokat villával összetörjük, amit alaposan a vajhoz keverünk.
A csokoládét vízgőz felett felolvasztjuk.
A tortát két lapra vágjuk, az alsó felét megkenjük a banános krémmel, és a csoki felével.



Ráhelyezzük a másik lapot, és bevonjuk az egész tortát a banános krémmel, a tetejét pedig a maradék csokival és szeletelt (kézben összemorzsolt) mandula béllel díszítjük.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése